2013. július 23., kedd

[Off] Kedvenc vega digó recept

Nem is olyan rég, az egyik ismerősöm felhívta a figyelmem egy receptre:

http://www.lottieanddoof.com/2013/06/one-pan-pasta/#more-13281

Egy-lábasos tészta

Hozzávalók (kb):

  • 1 lábas, minél nagyobb kiterjedésű, a fal magasság minimum 5 cm
  • 3/4 zacskó (gyermelyis zacskó) hosszúmetélt
  • 1-2 marék koktélparadicsom félbe, vagy negyedekbe vágva
  • 1 nagyobb fej hagyma
  • 6 gerezd fokhagyma
  • igény szerint szárított csípős egész fűszerpaprika kis darabokra törve, de lehet bármivel helyettesíteni, ki hogy szereti
  • friss zöld bazsalikom levél, annyi amennyit szeretnénk, néhány darab egészben illetve a végén díszítésnek felaprítva
  • 2-3 evőkanál oliva olaj (én többet raktam bele)
  • só, bors
  • két nagy bögre víz (attól függ mennyire szeretjük az olaszos al dente tésztát, lehet több vízzel tovább főzni)
  • díszítésnek parmezán aki szereti, vagy bármiylen sajt, de el is hanyagolható
Mivel a recepeteket sose szoktam betartani, ezért csak úgy gondolomra összeszedtem mindent amit találtam otthon. Tésztát vettem, hagyma volt, fokhagyma volt, paradicsom nem volt koktél csak sima, valamint én a bazsalikom levelekre tettem egy kis friss majorannát is.

















A képen nem látszik, a tészta a zöldségek alatt van elszórva, úgy hogy nagyjából fedje az alját az edénynek.
Miután ráhalmoztam a sok jóságot, felöntöttem vízzel, olajat már az elején is tettem alá.

















A recept szerint 9 percig kell főzni a megadott mennyiséekkel, én egy kicsit több vizet raktam alá így 14 perc volt. A végeredményt nem fényképeztem le mert nagyon éhesek voltunk már, de baromi finom volt. De kb így kell elképzelni:

http://www.lottieanddoof.com/2013/06/one-pan-pasta/#more-13281


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése