2012. november 27., kedd

Az első hajtások...

Élesben is kipróbáltam a tornyokat. A gyökér rész takarását az első toronynál még vastag fehér szigetelő szalaggal oldottam meg, a másik toronynál már akrilfestékkel fújtam le. Utóbbi lehet, hogy nem a legjobb megoldás ugyanis nyáron nagyon felmelegítette a napsütés.


































Az régebbi toronyba egyszerűen agyaggranulátumot szórtam, és a tetejére savas kémhatású mohatőzeget tettem.

A tőzegbe benyomkodtam a magokat úgy, hogy valamelyest fedje, de nem mélyebbre fél centiméternél. Óránként 15 perc üzemidővel, egy-két nap alatt kihajtott a bazsalikom, a turbolya, és az endívia saláta is.Utóbbi kettőt kizárólag télen érdemes termeszteni ugyanis nem bírják az erős fényt és a 15 °C feletti hőmérsékletet sem kedvelik túlzottan, úgyhogy nem is igazán panelba való a termesztésük.
A vízbe zöldségekhez és palántákhoz való bio tápoldatot kevertem, ami igazából talajjavításhoz készült, így hidropóniához kevés, de sok igénytelen növénynek megfelel. A képeken látszik, hogyan keltek ki a magok.
 
















Mivel nem kivehető a termesztő közeg ezért tisztításhoz az egész tornyot le kell szerelni, semmiképpen nem jó megoldás hosszútávon, kipróbálni jó volt.

A második toronynál már ezt figyelembe vettem és eldobható műanyagpoharakat lyukasztgattam ki, majd ezekbe töltöttem az agyag golyócskákat. Itt nem használtam mohatőzeget, helyette kis tőzegkorongokba ültettem a magokat, amiket előre kihajtattam.
A képen még nem látszik hajtás, csupán a korongokat mutatom, hogy préselten félcentiméteres magasságból körülbelül 3 centiméteresre megnőnek a felszívott víz hatására. A vizes tőzeg állaga hasonló a földéhez így könnyen beültethetőek a magok.
















A már életképes magonc/növényke átültethető a pohár közepére és a pohár egyszerűen beilleszthető valamelyik flakonba a kivágott oldalán keresztül. A következő képen látszik is a pohár és a benne lévő metélőpetrezselyem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése